50-plussers zijn digitaal actief

Print

Naar aanleiding van de 30ste verjaardag van Plus Magazine organiseerde Roularta Research een grootschalige lezersenquête over de redactionele pijlers van het magazine.

Technologie neemt een belangrijke plaats in het dagelijks leven in, ook vijftigplussers sluiten deze ontwikkelingen steeds meer in de armen. Zo stelt 1 op 3 mensen ouder dan 50 jaar niet zonder gsm, smartphone, computer, tv of internet te kunnen leven.

Maar liefst 80% van de vijftigplussers is actief op sociale media. 61% heeft een account op Facebook, het populairste kanaal. Volgens 1 op de 3 vijftigplussers hebben sociale media een positieve impact op hun sociaal leven.

Ook online shoppen zit in de lift bij vijftigplussers. 7 op de 10 mensen hebben het afgelopen half jaar producten of diensten gekocht via het internet. Online aankopen vinden vooral plaats in de categorieën kleding, boeken, toneel- of cinematickets, vakantieaccommodaties en vliegtuigtickets.

Benieuwd naar nog meer resultaten uit deze enquête? Aarzel niet om ons te contacteren.

Bron: Roularta Research / Enquête Plus Magazine, 2018.