GEREGLEMENTEERDE INFORMATIE - Roularta Media Group koopt aandelen over van de NV Shopinvest

01 oktober 2024

GEREGLEMENTEERDE INFORMATIE - INKOOP EIGEN AANDELEN

Roularta Media Group koopt aandelen over van de NV Shopinvest

In overeenstemming met artikel 8:4 van het Koninkljk Besluit van 29 april 2019 tot invoering van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen maakt Roularta Media Group volgende informatie bekend.

Roularta Media Group (RMG) heeft op vrijdag 27 september, via een transactie buiten beurs, een akkoord bereikt omtrent de overname van de participatie van de Belgische familieholding Shopinvest NV in RMG.

Shopinvest is een jarenlange trouwe aandeelhouder van de NV Roularta Media Group (RMG) met een participatie van 1,9%.

Op basis van het bereikte akkoord op vrijdag 27 september 2024 neemt RMG van de NV Shopinvest een pakket van 265.237 aandelen RMG over tegen een prijs van 9,1125 euro per aandeel. Deze prijs per aandeel is lager dan de hoogste onafhankelijke biedprijs, die op vrijdag 27 september 2024 werd opgetekend in het centraal orderboek van Euronext Brussels.

Na deze transactie heeft RMG 1.611.984 eigen aandelen in portefeuille, die 11,57% van het kapitaal vertegenwoordigen.

RMG heeft niet de intentie om deze eigen aandelen aan te houden. Ten gepaste tijde zal dit aandelenpakket afgebouwd worden om de free float en de liquiditeit van het aandeel te verhogen.