Vernieuwde online abonnementenservice maakt het bereik van de Roularta-media "future proof"
De kwaliteit van de doelgroepen, die de media van Roularta Media Group (RMG) bereiken, is rechtstreeks gelinkt aan het feit dat 80 tot 90% van de oplage (naargelang het magazine) voor abonnees bestemd is. De groep bouwt hierop verder en zet de nieuwste digitale tools in om de abonnementenaanpak verder uit te bouwen. Zo heeft RMG haar online abonnementenservice een grondige facelift gegeven. Abonnementen.be, promotie.abonnementen.be en de Franstalige tegenhanger abonnements.be en promotion.abonnements.be zijn nu volwaardige webshops, gestoeld op het Magento Enterprise platform, ontwikkeld door Studio Emma.
Met deze innovatieve digitale aanpak werden een aantal cruciale doelstellingen gehaald die de kwaliteit van het bereik van de RMG-media blijvend garanderen:
- Verhoogde gebruiksvriendelijkheid met een betere look & feel en responsive design. Bv. de mogelijkheid om met registratiegegevens in te loggen en na aankoop van het abonnement, via deze registratie, onmiddellijk het magazine digitaal te lezen.
- Flexibiliteit De nieuwe site biedt extra flexibiliteit waardoor de afdeling Direct Marketing gerichte en dus rendabele campagnes snel kan opzetten met een hogere conversie als resultaat.
- Efficiëntie Een volledige 2-way integratie tussen de websites en het backoffice abonnementensysteem van Roularta. Centraal beheer en opvolging van de abonnementsaanbiedingen voor alle wervingskanalen.
- Verhoogde klantenservice door verdere uitbouw van het “self-service” portaal voor abonnees: Zo kan men bv. een adreswijziging, schorsing of vakantieadres opgeven, maar ook voor vragen/problemen tijdens het digitaal lezen, kan de abonnee er terecht.
Om de ‘customer journey’ nog verder uit te diepen en de klant in de toekomst nog beter te dienen, werd een webtracking opgezet met Google Analytics ECommerce en Selligent Behaviour Targeting.
In de volgende fasen worden de webshops verder ontwikkeld en worden er additionele webshops gelanceerd op basis van dezelfde Magento Enterprise versie.
Dankzij deze strategische investeringen kan RMG de kwaliteit van haar doelgroepen ook in de toekomst blijven garanderen en zet de groep verder in op de abonnementenpolitiek die tot op vandaag ook het succes van de RMG-media blijft schragen.