Roularta Media Group haalt vijf nominaties voor nationale Belfius Persprijzen binnen

31 maart 2025

Roularta Media Group haalt vijf nominaties voor nationale Belfius Persprijzen binnen

©Belfius

De Krant van West-Vlaanderen scoort in de categorie ‘lokale pers’, Trends en diens Franstalige tegenhanger Trends-Tendances scoren allebei in de categorie ‘Financieel & Economisch’ en het Franstalige nieuwsmagazine Le Vif scoort in twee categorieën: ‘Digital & Interactive’ en ‘Print & Web’. De laureaten worden op 4 juni bekendgemaakt.

Eind vorige week, op vrijdag 28 maart, maakte Belfius de genomineerden voor de 62e editie van de Belfius Persprijzen bekend. Uit 400 kandidaturen landwijd werden voor zeven Nederlandstalige en zeven Franstalige categorieën telkens drie genomineerden geselecteerd. Roularta Media Group (RMG), marktleider in het Belgische magazinelandschap, haalt niet minder dan vijf nominaties binnen.

Het Franstalige nieuwsmagazine Le Vif scoort maar liefst tweemaal:

1. In de categorie ‘Digital & Interactive (FR)’ – Le test électoral du Vif : ma commune et moi (Thomas Bernard, Le Vif)
2. In de categorie ‘Print & Web (FR)’ – Breaking Bad à la liégeoise : au coeur du trafic de drogues de synthèse (Nicolas Taiana, Le Vif)

Ook het businessmagazine Trends en diens Franstalige tegenhanger Trends-Tendances zijn beiden genomineerd:

3. In de categorie ‘Financieel & Economisch (NL)’ – Hoe de federale overheid financieel wordt uitgekleed (Daan Killemaes, Trends)
4. In de categorie ‘Financière & Économique (FR)’ – Mithra, une pilule qui passe mal (Pierre-Henri Thomas, Trends-Tendances)

Daarnaast scoort ook de lokale krantentitel De Krant van West-Vlaanderen:

5. In de categorie ‘Lokale pers (NL)’ – KW ontmaskert burgemeesters: onderzoek van de krant brengt politici voor de rechter (Laurents Kindt, KW)

Op woensdag 4 juni worden de laureaten per categorie bekendgemaakt.

Over de Belfius Persprijzen

De Belfius Persprijzen is een professionele, hedendaagse en onpartijdige wedstrijd waar kwaliteitsvolle bijdragen van journalisten tegen elkaar worden afgewogen en de beste daarvan bekroond. Dit jaar vindt de 62e editie plaats.

Over Roularta Media Group

Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met bijna 1.200 medewerkers en een totale omzet van 320 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans en marktleider op het vlak van lokale media met o.a. De Zondag. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector. 

Roularta Media Group betreedt met de 8ste plaats - als één van de sterkste stijgers - de top 10 van de meest aantrekkelijke werkgevers in België volgens de recentste Employer Brand Research (2024) uitgevoerd door Randstad.

Contact

Karen Hellemans
Uitgever
karen.hellemans@roularta.be
+32 (0)2 702 49 19