Sam Sisk wordt chef Knack Focus
Roularta Media Group benoemt Sam Sisk (44) tot de chef van Knack Focus. Sam zal de cultuurberichtgeving op alle digitale en printkanalen van Knack Focus aansturen. De socials en de site van Knack Focus brengen non-stop nieuws over de culturele actualiteit. Het exclusieve magazine verschijnt wekelijks in het pakket met Knack en Knack Weekend.
Sam Sisk (44) maakt de overstap naar Knack Focus vanuit de reclamewereld. De voorbije jaren werkte hij bij creatief agency Hurae als marketing & sales directeur voor heel wat merken en bedrijven uit verschillende sectoren (cultuur, toerisme, media, muziek, media, entertainment). Daarnaast is hij een van de drijvende krachten achter De Jamies (de Vlaamse online video awards ism. Filmfestival Oostende) en Smile Safari (het instagram & TikTok museum met meer dan 150.000 bezoekers in Brussel, Antwerpen en Rijsel). Voordien werkte hij als creatief project manager bij reclamebureau Bowling en stuurde hij bij VRT de marketingcampagnes aan voor de tv- en radiomerken. Sam begon zijn carričre bij EMI Music Belgium waar hij meer dan 10 jaar als marketeer en A&R manager bouwde aan de carrières van heel wat Belgische artiesten.
Sam Sisk, chef Knack Focus: “Als liefhebber van kunst, cultuur, muziek, media en entertainment heb ik Knack Focus steeds als een relevant en toonaangevend magazine ervaren. Ik ben heel blij en vereerd dat ik mee mijn schouders kan zetten onder Knack Focus binnen de waardevolle package met Knack en Knack Weekend. Samen met het team werken we verder aan het mooie verhaal: met een inspirerend magazine, online impact en sterke partnerships.”
Bert Bultinck, Hoofdredacteur Knack: “Met zijn diepe liefde voor cultuur, zijn rijke carrière in de muziekindustrie en zijn brede marketingervaring brengt Sam nieuwe ideeën en energie in het team van Knack Focus. Ik ben ervan overtuigd dat hij het beste cultuurblad van Vlaanderen naar nieuwe hoogten zal stuwen.”
Karen Hellemans, Uitgever News, Business & Women: "Sam brengt een schat aan multimediale en merkactiverende ervaring met zich mee. Zijn gepassioneerde benadering van cultuur zal ongetwijfeld een verfrissende dynamiek toevoegen aan Knack Focus. Zo versterken we onze hoogwaardige cultuurverslaggeving op de verschillende kanalen.”
Over Knack Focus
Sinds 2000 is Knack Focus een toonaangevende gids voor liefhebbers van entertainment, kunst en cultuur. Met diepgaande interviews, kritische analyses, boeiende reportages en een scherp oog voor trends inspireert en informeert het magazine zowel in print en online als via sterke samenwerkingen. Knack Focus biedt zijn lezers een onmisbaar inzicht in de wereld van tv, film, muziek, kunst, literatuur, theater en meer. Knack Focus bereikt wekelijks meer dan 250.000 lezers en verschijnt samen in één pakket met Knack en Knack Weekend.
Over Roularta Media Group
Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.200 medewerkers en een totale omzet van 323 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.
Bert Bultinck |
Hoofdredacteur Knack bert.bultinck@knack.be |