Roularta neemt STERCK. Limburg en STERCK. Antwerpen over
Roularta neemt vanaf heden 100% van de aandelen over van Bvba Bright Communications en bvba Bright Communications Antwerpen, de organisator van de STERCK. NETWERCK events en de uitgever van STERCK. magazine.
STERCK. is een multimediamerk dat b2b 360°- marketingoplossingen aanbiedt voor de lokale zakenwereld in de provincies Antwerpen en Limburg. STERCK. bereikt de lokale businesscommunity via een honderdtal STERCK. NETWERCK events (STERCK. Invites, STERCK. Netwerck club, STERCK. Diner, STERCK. Café, STERCK. Seminars en STERCK. Golf & Ride). Deze events brengen beslissingsnemers gericht samen met de bedoeling om business te genereren. Daarnaast wordt 5 keer per jaar het kwaliteitsvolle STERCK. Magazine (180p) uitgegeven, 2 keer per jaar FERM. Lifestyle magazine en 4 keer per jaar Bouwcampus. De lokale businesscommunity wordt eveneens bereikt via STERCK. TV en de social mediakanalen van STERCK.
STERCK. werd in 2013 opgericht door Geert Brouwers en Stijn Bonroy. De organisatie telt intussen 9 medewerkers en laat een omzet van 3 miljoen euro noteren.
Roularta zal deze groei verder versnellen door STERCK. in de overige Vlaamse provincies te lanceren. Hiervoor kan Roularta rekenen op het ondernemerschap van beide oprichters, Geert Brouwers en Stijn Bonroy.
STERCK. past perfect in de 360°-merkenstrategie van Roularta. In de businesscommunity is Roularta al significant aanwezig met Trends dat een succesvolle 360°-strategie heeft ontwikkeld met Trends magazine, trends.be, prestigieuze events en seminars zoals Trends Manager van het Jaar, Trends Summer University, Trends Gazellen, met de handelsinformatiedatabank Trends Business Information, enzovoort.
Met een convergerende merkenstrategie zal STERCK. de aanwezigheid van Roularta in de businesscommunity van kmo's versterken.
Roularta Media Group is een Belgische multimediagroep en marktleider op het vlak van radio en televisie, newswebsites, magazines (algemeen, business-, sport- en nieuwsweekbladen, lifestyle en professional magazines in het Nederlands en het Frans) en lokale media in Vlaanderen (de gratis weekbladen Deze Week en De Zondag, het lifestylemagazine Steps), online classifieds, webmarketing en e-commercesolutions. In België, Nederland en Duitsland is RMG bovendien (in joint-venture met de Franse groep Bayard) marktleider in media voor senioren. Roularta Media Group heeft 2000 medewerkers en een gecombineerde omzet van 470 miljoen euro.
Contact | Jeroen Mouton CFO |
Xavier Bouckaert CEO |
Tel | +32 51 26 68 92 | +32 51 26 63 23 |
xavier.bouckaert@roularta.be |