Roularta neemt Postbuzz over - gereglementeerde informatie
Roularta Media Group (RMG) koopt het online buurtplatform Postbuzz (www.postbuzz.com). Dit buurtplatform wordt een speerpunt in de digitale strategie voor de lokale markt. Het platform laat toe om (eigen) content hyperlokaal te verspreiden en communities op een moderne manier te bereiken en te binden.
Op Postbuzz staat de gebruiker centraal. Op basis van het fysieke adres wordt hyperlokale informatie ontsloten, waaronder werken in je straat, gemeentelijke informatie, huizen te koop, jobs in de streek, promoties van plaatselijke handelaars, babysitters die in de buurt wonen, enz... Daarnaast bezorgt Postbuzz alle reclamefolders van de winkels in de omgeving van de gebruiker. Gebruikers kunnen ook zelf nieuwtjes, evenementen, zoekertjes publiceren. Zelfs persoonlijke boodschappen van buur tot buur zijn mogelijk.
Postbuzz biedt een nieuwe invalshoek op lokale communicatie. De 1 op 1 berichtgeving en gepersonaliseerde informatie (op basis van locatie) maken het tot een krachtig marketinginstrument dat zal worden aangeboden met Deze Week (voorheen De Streekkrant), De Zondag en Steps.
Steden als Gent, Antwerpen en Hasselt gebruiken Postbuzz inmiddels om actief hun bewoners te informeren over wijkactiviteiten en werken in hun straat. Politie en brandweer kunnen bewoners bij een noodsituatie tegelijk verwittigen.
In het komende jaar zal Roularta Media Group in Postbuzz investeren om het platform in aantal gebruikers te doen groeien en het zo relevant te maken voor de lokale adverteerder. Dankzij de overname van Postbuzz versnelt RMG zijn digitale groeistrategie voor de lokale media met minstens één jaar.
Postbuzz werd opgericht door Nick Decrock, Geert Van Boven en Koen Hoebeek. Het team creëerde samen met investeerders en early adopters de software, bouwde aan samenwerkingen en een eerste community van gebruikers. Koen Hoebeek vervoegt het team van RMG en zet verder zijn schouders onder de verdere uitbouw van de software.
RMG is een Belgische beursgenoteerde multimediagroep en marktleider op het vlak van lokale media in Vlaanderen (huis-aan-huiskranten, zondagskranten, lifestylemagazines, online classifieds, webmarketing en e-commercesolutions), magazinemerken (algemeen-, business- en sportnieuws, vrouwen, lifestyle en professional, in het Nederlands en het Frans), provinciekranten (Krant van West-Vlaanderen) en businesskranten (De Tijd, L’Echo). In België, Nederland en Duitsland is RMG bovendien (in joint-venture met de Franse groep Bayard) marktleider in media voor 50-plussers. Met Roularta Printing Services beschikt RMG over Belgiës grootste offsetdrukkerij waar kranten, magazines en catalogi van topkwaliteit gemaakt worden voor België en voor het buitenland.
Contact | Jeroen Mouton CFO |
Xavier Bouckaert |
Tel | +32 51 26 68 92 | +32 51 26 63 23 |
Jeroen.Mouton@roularta.be | Xavier.Bouckaert@roularta.be |