Roularta Media Group wint goud en zilver op de internationale Native Advertising Awards

13 juni 2024

Roularta Media Group (RMG) viel gisteravond in de prijzen op de uitreiking van de internationale Native Advertising Awards 2024 in Kopenhagen. Het mediabedrijf won goud in de categorie 'Best Use of Instagram' voor hun Basic-Fit campagne en zilver in de categorie 'Best Use of Print Media' voor hun Lantis campagne. De prestigieuze awards werden uitgereikt door een jury van maar liefst 133 internationale experts. Vorige week mocht RMG ook al tweemaal zilver in ontvangst nemen op de Annual Masters of Media Awards (AMMA).

Best Use of Instagram: goud voor Basic-Fit

In samenwerking met Roularta Brand Studio ging Basic-Fit een exclusief partnership aan met Flair, waarin Romy Schlimbach als influencer een belangrijke rol speelde. De kern van de campagne was de 12-wekenchallenge, waarbij excuses om niet te sporten werden aangepakt. De campagne maakte gebruik van een volledige mediamix, inclusief print, video, podcasts en sociale media. Romy Schlimbach (Instagram account: @romycurvy) deelde haar ervaringen via haar sociale mediakanalen, wat bijdroeg aan het gouden succes van de campagne. 

Best Use of Print Media: zilver voor Lantis

Lantis, verantwoordelijk voor de wegwerkzaamheden rond de nieuwe Antwerpse Oosterweelverbinding, werkte samen met Roularta Brand Studio aan een campagne die zilver won in de categorie 'Best Use of Print Media'. Het resultaat was het custom made magazine 'Cleo', dat op toegankelijke wijze informatie, inspiratie en activatie biedt aan de inwoners van Antwerpen. Het magazine Cleo wordt via de kanalen van RMG verspreid in en rond Antwerpen, en heeft de bedoeling om verbinding te creëren, zowel letterlijk als figuurlijk. 

Veerle Neyens, Director Roularta Brand Studio:
"We zijn trots op onze overwinningen bij de Native Advertising Awards. Het laat zien hoe goed onze samenwerking is met collega’s, klanten, mediapartners en influencers. Het motiveert ons om te blijven innoveren en topkwaliteit te leveren in al onze campagnes!"

Met deze awards bevestigt Roularta Media Group haar veelzijdigheid, creativiteit en multi-channel aanpak. Als marktleider in het magazinelandschap benadrukt RMG hiermee ook de sterke aanwezigheid en de effectiviteit van haar digitale en sociale media kanalen. 

Over Roularta Brand Studio

Roularta Brand Studio is een volledig geïntegreerde afdeling van Roularta Advertising, gespecialiseerd in de complete ontwikkeling, creatie en multimedia publicatie van branded content. Dit omvat het volledige proces van Cross-Media Native Advertising: van de eerste brainstormsessie tot en met de uiteindelijke publicatie in de magazines, op de websites en sociale mediakanalen van Roularta Media Group, of in een andere vorm. De werkwijze van Roularta Brand Studio is afgestemd op de hoge kwaliteitsstandaarden van alle merken van RMG, wat resulteert in een optimale kwaliteitscontrole.

Over Roularta Media Group

Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.200 medewerkers en een totale omzet van 323 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector. 

Roularta Media Group betreedt met de 8ste plaats - als één van de sterkste stijgers - de top 10 van de meest aantrekkelijke werkgevers in België volgens de recentste Employer Brand Research (2024) uitgevoerd door Randstad. 

Veerle Neyens, Director Roularta Brand Studio
+32 (0)4 77 37 08 69
veerle.neyens@roularta.be

Voor meer informatie:

Anouk Inözü, Project Content Manager
+32 (0)4 75 550 35 82
anouk.inozu@roularta.be