Roularta Media Group verwelkomt Marjolein Denekamp als CEO Roularta Media Nederland
Roularta Media Group verwelkomt Marjolein Denekamp als CEO Roularta Media Nederland
Foto: © Yvette Kulkens Photography
Begin januari 2025 versterkt Marjolein Denekamp het management van Roularta Media Group (RMG) als nieuwe CEO van Roularta Media Nederland (RMN), uitgever van EW (voorheen Elsevier), vooraanstaande mindstyle en special interest magazines als Happinez, Flow, Plus en Truckstar. Marjolein zal instaan voor de implementatie van de RMG visie en strategie in Nederland, gericht op digitalisering, innovatie, duurzame groei en partnerships.
Marjolein Denekamp (°1983), Bachelor of Science Leisure Studies (Breda), deed haar eerste ervaring op bij digital agencies en in de event business. Nadien werkte ze bij Grüner+Jahr Nederland als Chief Digital Officer en Digital Strategist. In 2018 ging ze aan de slag als Chief Audience & Growth Officer bij Hearst Magazines Netherlands, waar ze haar focus richtte op de digitale transformatie van de (print)business.
Met deze waardevolle ervaring start Marjolein begin januari 2025 als CEO van Roularta Media Nederland. Ze zal de visie en strategie van RMG – gericht op digitalisering, innovatie, duurzame groei en partnerships – verder implementeren in het Nederlandse multimediale landschap. Marjolein treedt in de voetsporen van Erwin van Luit, die eerder dit jaar vertrok.
Marjolein Denekamp, aantredend CEO RMN:
“Roularta Media Nederland (RMN) bezit een breed portfolio van topmerken met sterke communities. Tegelijkertijd kent RMN de uitdagingen om recente acquisities (New Skool Media, WPG Media), de transitie daarvan en de daarmee gepaard gaande digitalisering en cultuursamensmelting vorm te geven. Ik kijk ernaar uit om samen met de teams in Nederland en België de visie van RMG door te vertalen en verder uit te bouwen.”
Xavier Bouckaert, CEO RMG:
“Een ambitieuze strategie in een uitdagende mediasector kan enkel gerealiseerd worden met de juiste talenten en competenties. Daarom ben ik zeer verheugd om Marjolein te verwelkomen in ons getalenteerde managementteam om de groeistrategie en de digitalisering van RMN te versnellen.”
Over Roularta Media Nederland
Roularta Media Nederland (RMN) is de op één na grootste onafhankelijke magazine-uitgever van Nederland en maakt deel uit van de internationale Roularta Media Group (RMG). RMN exploiteert 30 magazinemerken met ruim 240 professionals en creëert onderscheidende content in elke vorm: van printmagazines en digitaal lezen tot e-commerce en live events. Met de focus op special interest-tijdschriften en het senior segment bedienen ze een breed lezerspubliek. Daarnaast organiseert RMN diverse publieksevenementen zoals het Truckstar Festival en Be!eef.
Over Roularta Media Group
Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.200 medewerkers en een totale omzet van 323 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans en marktleider op het vlak van lokale media met o.a. De Zondag. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.
Roularta Media Group betreedt met de 8ste plaats - als één van de sterkste stijgers - de top 10 van de meest aantrekkelijke werkgevers in België volgens de recentste Employer Brand Research (2024) uitgevoerd door Randstad.
Contact
Xavier Bouckaert
CEO Roularta Media Group
xavier.bouckaert@roularta.be
+32 (0)51 26 61 11