Roularta Media Group versnelt digitalisering met Stefan Seghers als CMO

04 juli 2024

Vanaf vandaag versterkt Chief Digital Officer Stefan Seghers het management van Roularta Media Group (RMG) als Chief Marketing Officer. Stefan zal beide functies van CDO en CMO combineren en zo instaan voor de versnelling van de digitale groeistrategie van RMG. De focus ligt daarbij op de groei van digitale abonnementen en e-commerce, de creatie van digitale abonnementenbundels en het afsluiten van strategische multimediale partnerships met bedrijven en andere organisaties.

RMG heeft als beursgenoteerd bedrijf in de mediasector een ambitieuze strategie gericht op digitalisering, innovatie, consolidatie en duurzaamheid. In de ondersteuning van deze strategie vervult Stefan als CMO/CDO een sleutelrol, zowel voor de Belgische als de Nederlandse en Duitse activiteiten.

Stefan Seghers (°1978), Master in Commercial Engineering (KUL), heeft 20 jaar ervaring in digitalisering en marketing. Hij werkte onder andere bij Daikin, Alpro en Amazon, respectievelijk als Corporate Controller, International e-retail Manager en launch media project manager. Sinds 2016 is hij bij Roularta Media Group aan de slag in diverse functies van digitale businessontwikkeling. Sinds 2018 is Stefan CDO bij RMG.

Stefan Seghers, CMO & CDO:
“Dankzij de investeringen in digitalisering en de overnames van de laatste jaren, heeft RMG een indrukwekkende portfolio van sterke mediamerken opgebouwd. Samen met een ervaren team op vlak van data/BI, CRM, e-commerce, UX, werving, product- en brandmanagement in België en Nederland, kijk ik ernaar uit om bij te dragen tot de verdere digitale groeistrategie van RMG.”

Xavier Bouckaert, CEO:
“Een ambitieuze groeistrategie in een uitdagende mediasector kan enkel gerealiseerd worden met de juiste talenten en competenties. Daarom ben ik zeer verheugd dat Stefan nu als CMO ook eindverantwoordelijk wordt voor marketing, een onmisbare schakel in de verdere groei van onze activiteiten.” 

Over Roularta Media Group

Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.200 medewerkers en een totale omzet van 323 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector. 

Roularta Media Group betreedt met de 8ste plaats - als één van de sterkste stijgers - de top 10 van de meest aantrekkelijke werkgevers in België volgens de recentste Employer Brand Research (2024) uitgevoerd door Randstad. 

Xavier Bouckaert, CEO
+32 (0)51 26 61 11
Xavier Bouckaert@roularta.be