Roularta Media Group en AP Hogeschool organiseren nieuwe Masterclasses Sustainable Communication

20 november 2023

AP Hogeschool en Roularta Media Group bundelen opnieuw hun krachten voor de tweede editie van de Masterclasses Sustainable Communication. Onder het motto 'Walk the talk, talk the walk’ (doe wat je zegt, maar zeg ook wat je doet) verwelkomt de tweedaagse opleiding op 30 januari en 1 februari marketing-, media- en communicatieprofessionals die actief zijn in of willen starten met duurzaamheidscommunicatie. Het initiatief kadert binnen een gezamenlijk streven van beide organisaties naar duurzaamheidssensibilisering en -activatie via een ‘brainprint’.

Synergie zorgt voor ultieme ‘brainprint’

Met een zogenaamde ‘brainprint’ willen Roularta Media Group en AP Hogeschool elk op hun manier aanzetten tot een duurzamere levensstijl: Roularta Media Group doet dit bij zijn bereik van meer dan 3,8 miljoen mediaconsumenten (bron: CIM 2023), AP Hogeschool bij zijn studenten en lectoren. Verenigd voor de Masterclasses Sustainable Communication, trekken ze die brainprint nu voor het tweede jaar op rij door naar alle andere sectoren.

Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group:

“Als mediabedrijf willen we een wezenlijk verschil maken op het vlak van kwaliteitsonderwijs, een van de Sustainable Development Goals waarop onze duurzaamheidsstrategie is geënt. Met de Masterclasses Sustainable Communication geven we de zogenaamde ‘brainprint’ een extra dimensie. Niet enkel vanuit de media- en academische wereld, maar evenzeer vanuit een commerciële insteek kunnen organisaties duurzame impact maken.”

Pascale De Groote, algemeen directeur AP Hogeschool:

“De Masterclasses passen uitstekend bij onze filosofie om zeer praktijkgericht te werk te gaan. Vaak wordt naar verbeteringsprocessen gekeken als een cirkel die je rond moet krijgen. Dat vinden wij niet ambitieus genoeg. Wij zetten de cirkel graag op een hellend vlak: niet in rondjes blijven draaien, maar een opwaartse spiraal teweegbrengen.”

De basics én verdieping

In de eerste editie van de Masterclasses, begin 2023, doken deelnemers in de fundamenten van duurzaamheidscommunicatie. Dat traject wordt grotendeels opnieuw aangeboden, aangevuld met een uitgebreid aanbod van nieuwe topics, sprekers en interactieve workshops voor deelnemers die er vorig jaar ook al bij waren. Daarbij benadrukt de organisatie het belang om niet enkel met andere bedrijven, maar ook met eigen collega’s te sparren.

Chris Van Gils, Programmacoördinator van de Masterclasses Sustainable Communication:

“We kennen een volumekorting toe aan bedrijven die minstens drie collega’s laten aansluiten. Zo hopen we (cross-departementale) samenwerking te stimuleren. Duurzaamheid moet door het volledige bedrijf gedragen worden.”

Toekomstige communicatieprofessionals mee aan tafel

De opleiding richt zich in eerste instantie tot het bedrijfsleven en de mediasector, maar laat ook studenten aansluiten om zo meteen al te investeren in de aanstormende generatie young professionals. Per vrijblijvende bijdrage van €25 per inschrijving, sluit een laatstejaarsstudent journalistiek, communicatie, PR of marketing aan. De overige kosten per student worden gedekt door de organisatie zelf.

PRAKTISCHE INFO

Dinsdag 30 januari en donderdag 1 februari 2024, van 09:00 tot 17:00.

AP Hogeschool Campus Meistraat, Antwerpen

Deelnameprijs €599*

       + vrijblijvend €25 ondersteuning voor deelname van een student

* Een bedrijf dat minstens drie collega’s laat deelnemen, geniet van €100 volumekorting per persoon. Niet cumuleerbaar met andere kortingen.

Meer info & inschrijven: www.roulartamasterclasses.be

Over Roularta Media Group:

Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.300 medewerkers en een totale omzet van 343 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en omstreken. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals ‘Mijn Magazines’, met abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.

Over AP Hogeschool:

AP Hogeschool is een pluralistische hogeschool met campussen in Antwerpen, Mechelen en Turnhout. In totaal studeren er zo’n 16.000 studenten. De hogeschool biedt 28 professionele bacheloropleidingen aan en 16 graduaatsopleidingen. Ook de wereldbefaamde Schools of Arts (Koninklijk Conservatorium Antwerpen en Koninklijke Academie voor Schone Kunsten) horen tot AP Hogeschool. 

Stephanie Slabbinck
Corporate communicatie Roularta Media Group
stephanie.slabbinck@roularta.be
+32 (0)477 07 89 83
Chris Van Gils
programmacoördinator
chris@contentmoon.com
+32 (0)475 78 05 01