Nickelodeon en Nick Jr. (Viacom) in regie bij Medialaan (50% Roularta)
MEDIALAAN neemt vanaf 1 januari 2017 Nickelodeon en Nick Jr. in mediaregie, zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Dit op tv en in online video.
Kinderen zitten in het hart van MEDIALAAN. Dat weerspiegelt zich in de merkenstrategie met onder andere de komst van de nieuwe kidszender KADET. Maar MEDIALAAN speelt ook in op het veranderende kijkgedrag met de lancering van de VTMKZOOM-app.
MEDIALAAN blijft verder investeren in het kindersegment, samen met haar partners Disney en, vanaf 1 januari 2017, VIACOM Benelux. Door deze samenwerking vult MEDIALAAN de vraag van de Belgische markt in door ook Nickelodeon en Nick Jr. in mediaregie aan te bieden voor online video en tv.
Ben Jansen, commercieel directeur MEDIALAAN: "Wij zijn zeer blij met VIACOM Benelux als partner. We hebben onze eerste stappen als externe regie al gezet met Disney Channel en Disney Junior en kijken daar heel positief op terug. Reden te meer om ons kinderaanbod opnieuw uit te breiden met twee belangrijke merken, zowel op tv maar zeker ook online. Samen geloven we in een sterke multichannel aanpak waar de kids op elk moment en op elk device kunnen afstemmen op hun favoriete content."
Maurice Hols, General Manager Viacom International Media Networks Benelux: "In MEDIALAAN hebben we een creatieve en betrouwbare partner gevonden om de merken Nickelodeon en Nick Jr. in de Belgische markt te vertegenwoordigen. Een partij waarmee we een interessante propositie kunnen aanbieden voor adverteerders en de commerciële mogelijkheden op het gebied van zowel spot als branded partnerships, alsook online video, verder uit kunnen bouwen. België is voor ons een interessante en belangrijke markt, we zijn dan ook zeer enthousiast over deze samenwerking."
Contact | Klaas Olbrechts Head of Sales Kids |
Rik De Nolf Voorzitter Roularta Media Group |
Tel | +32 477 78 06 89 | +32 51 26 63 23 |
klaas.olbrechts@medialaan.be | rik.de.nolf@roularta.be |