Mediafin en Roularta onderzoeken rol Business Media in België
Roularta en Mediafin slaan de handen in elkaar en brengen in samenwerking met Ipsos de rol van de zakelijke above the line media in België in kaart. Het marktonderzoeksbureau Ipsos is vandaag verantwoordelijk voor de nieuwe CIM Persstudie.
Beide multimediabedrijven zijn marktleider op vlak van toonaangevende zakelijke media in België. Mediafin behaalt het marktleiderschap met de zakelijke kranten-nieuwsmerken De Tijd | L’Echo. Roularta is op dat vlak de nummer 1 bij de zakelijke magazine-nieuwsmerken met Trends – Trends/Tendances en televisie met Kanaal Z/Canal Z.
De nieuwe studie is uniek binnen een business context en onderzoekt de rol, de relevantie en de toegevoegde waarde van de zakelijke media in België. Zowel nationale als internationale business merken worden in het onderzoek opgenomen. Het belang van business media in België wordt in kaart gebracht naar kwantitatieve en kwalitatieve kenmerken.
De resultaten van het onderzoek worden binnen enkele maanden aan de markt gepresenteerd tijdens een event georganiseerd door Roularta en Mediafin.
Meer informatie over dit evenement volgt binnen enkele weken.
Contact | Philippe Belpaire Directeur nationale reclameregie Roularta |
Hans De Rore |
Tel | +32 2 467 56 44 | |
philippe.belpaire@roularta.be | hans.de.rore@mediafin.be |