Kanaal Z en Canal Z zoomen in op innovatie over de grenzen heen in samenwerking met het VBO
Vanaf vrijdag 13 mei starten Kanaal Z en Canal Z met de nieuwe Z-Innovation reeks rond innovatieve bedrijven in België.
De tijd dat innovatie binnen de eigen bedrijfsmuren werd ‘bedreven’ is voorgoed voorbij in de huidige globaliserende wereld. Nog maar weinig bedrijven hebben voldoende kracht en middelen om alles zelf te doen, van onderzoek over ontwikkeling tot het in de markt zetten van innovatie.
Vandaar het belang om grensoverschrijdend te innoveren waarbij bedrijven, academici en onderzoekscentra de krachten bundelen en elkaars zwaktes opheffen. Innovatie mag en kan zich niet laten fnuiken door geografische of culturele muren. Innovatieve ideeën rijpen bovendien niet enkel onder de kerktoren. Of in het solitaire brein van één bedrijf of start-up. Vandaag de dag wordt het succes van innovatie bepaald door de gedeelde ambitie van verschillende bedrijven. De grootste successen worden trouwens geboekt wanneer innovatie behalve de bedrijfsgrenzen ook die van sectoren overschrijdt.
De nieuwe Z-Innovation reeks plaatst daarom elke week twee innovatieve bedrijven in de kijker. Inspiratie en innovatie troef.
Innovatie zonder grenzen is trouwens het centrale thema van het “Innovation Across Borders” Forum dat dit jaar samen met allerlei sectorfederaties, beleidsmakers, bedrijven en alle betrokken stakeholders wordt georganiseerd in Brussel. Op dinsdag 20 september verzamelen in BOZAR meer dan 1.500 C-levels, briljante denkers, academici en innovatieve ondernemers. Meer info op www.innovationforum.be
Z-Innovation komt tot stand dankzij de medewerking van het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO) en de Federatie van Business Consultants (Febuco). Het programma kan ook online bekeken worden via www.kanaalz.be en www.canalz.be Kanaal Z en Canal Z, brengen als enige business zenders in Vlaanderen, Wallonië en Brussel het meest gespecialiseerde en gevarieerde aanbod over business, economie en geld. Kanaal Z en Canal Z bereiken dagelijks gemiddeld 504.000 kijkers en op weekbasis 2.100.000 kijkers (bron CIM audimetrie), en zijn hiermee samen de grootste digitale zenders van het land.