Kanaal Z en Canal Z tonen innovatie in zorg, welzijn en healthcare
Op woensdag 14 september start op Kanaal Z en Canal Z een nieuwe Z-Healthcare reeks. Dit reportageprogramma focust op nieuwe tendensen en innovatie in de brede sector van zorg, welzijn en healthcare. Nieuwe technologieën in ziekenhuizen, de vernieuwende aanpak in zorginstellingen, wetenschappelijke vooruitgang en toenemende inspanningen rond gezondheidspreventie bieden antwoorden op de grote maatschappelijke uitdagingen waar we voor staan.
De zogenaamde witte economie is volop in beweging. Naast de technologische evoluties wordt ook op diverse andere vlakken geïnnoveerd. Steeds meer organisaties, voorzieningen en bedrijven die actief zijn rond zorg, welzijn en gezondheid nemen initiatieven om anders en nog beter te gaan werken. Een hogere kwaliteit, meer comfort voor patiënt en zorgverlener en betaalbaarheid van zorg en welzijn zijn daarbij de uitgangspunten. Die verhalen brengt Z-Healthcare de komende weken weer onder de aandacht.
Dat levert een boeiend beeld op van hoe de sector van zorg, welzijn en healthcare evolueert en professionaliseert. Maar Z-Healthcare besteedt ook veel aandacht aan de menselijke verhalen van patiënten, senioren en zorgverleners. Deze nieuwe reeks komt tot stand dankzij de steun van partners Philips, Rode Kruis-Vlaanderen, Zorgnet-Icuro en Roularta HealthCare, uitgever van onder meer de Artsenkrant, en HEALTH&CARE, dé vakbeurs voor zorgprofessionals die van 28 tot 30 september plaatsvindt in Flanders Expo (Gent).
Z-Healthcare, vanaf 14 september elke woensdagavond op Kanaal Z en Canal Z.
Het programma kan ook online worden bekeken via www.kanaalz.be en www.canalz.be
Kanaal Z en Canal Z, brengen als enige business zenders in Vlaanderen, Wallonië en Brussel het meest gespecialiseerde en gevarieerde aanbod over business, economie en geld. Kanaal Z en Canal Z bereiken dagelijks gemiddeld 488.000 kijkers en op weekbasis 2.100.000 kijkers (bron CIM audimetrie), en zijn hiermee samen de grootste digitale zenders van het land.