Kanaal Z en Ambits lanceren ‘Z- Leadership in Action'
Kanaal Z en Ambits lanceren ‘Z- Leadership in Action'
Op maandag 10 maart lanceert de businesszender Kanaal Z het tv-programma ‘Z-Leadership in Action’ in samenwerking met Ambits, een bedrijf gespecialiseerd in leadership mentoring. De vijfdelige tv-reeks focust op het belang van goed leiderschap en biedt een hulplijn voor de typische uitdagingen waarmee leiders worden geconfronteerd.
Foto: campagnebeeld Z-Leadership in Action / Ambits.
Herkenbare uitdagingen
‘Z-Leadership in Action’ gunt kijkers een blik achter de schermen bij Telenet, Amista, Carglass, CM Vlaanderen en TPF Utilities. Wekelijks wordt de kijker ondergedompeld in de herkenbare uitdagingen van een leider bij een van deze bedrijven. Waar lopen zij in hun rol als leider tegenaan en hoe hebben zij dit aangepakt? Hoe maken zij vandaag het verschil voor hun teams en hun bedrijf?
Bij elk van de vier bedrijven komt ook de CEO of een directielid aan het woord om diens visie op leiderschap toe te lichten en uit te leggen wat het bedrijf precies aanbiedt om leiders te laten groeien.
Aanvullend geeft ook Gerrit Sarens advies, vanuit zijn leiderschapsexpertise en rol als founder van Ambits.
Met deze tv-reeks willen Kanaal Z en Ambits leiders inzicht geven in hoe ze vaak voorkomende uitdagingen kunnen aanpakken.
Gerrit Sarens, founder Ambits & leiderschapsexpert:
"Heel wat leiders worstelen in hun rol en vragen zich oprecht af of zij de enigen zijn die dit meemaken. Vanuit onze mentoringpraktijk weten we dat dit uiteraard niet het geval is. Heel wat uitdagingen zien we terugkomen. Vandaar dit tv-programma. Het hoeft niet altijd te gaan over toxisch leiderschap of slechte bazen. Er zijn heel wat goede leiders met talent die inspirerend kunnen zijn voor anderen."
Positief leiderschap
Tevens wil ‘Z-Leadership in Action’ meer bewustzijn rond het belang van goed leiderschap creëren. Dat doet het programma vanuit een positieve insteek.
Jan De Meulemeester, Head of Business News bij Trends Kanaal Z:
"Onze cameraploegen nemen de kijker mee naar de concrete werkvloer van deze bedrijven, om er in gesprek te gaan met teamleaders: stuk voor stuk professionals met dagelijkse 'skin in the game', die voor de camera openlijk spreken over hun meest complexe uitdagingen. Die unieke inkijk is op zich al straf. Experten pikken in op die uitdagingen en leggen duidelijke oplossingen op tafel. Bedrijven werken altijd met teams, maar als puntje bij paaltje komt is het de teamleader die de meest cruciale en moeilijke beslissingen moet nemen. Te vaak ligt de focus in de media op wat fout gaat. Leadership in Action toont wat leiderschap écht is: de mechanismen, de psychologie en de positieve, grote impact ervan."
Z-Leadership in Action gaat van start op maandag 10 maart in de herhalingslus na het Z-Nieuws op Kanaal Z. Het programma kan ook online herbekeken worden via https://trends.knack.be/kanaal-z/.
Deze reeks wordt mogelijk gemaakt in samenwerking met Ambits, Telenet, Amista, Carglass, CM Vlaanderen en TPF Utilities.
Over Kanaal Z / Canal Z
Kanaal Z en Canal Z brengen als enige businesszenders in Vlaanderen, Wallonië en Brussel het meest gespecialiseerde en gevarieerde aanbod over business, economie en geld. De zender bereikt dagelijks gemiddeld 460.485 kijkers en op weekbasis 1.542.055 kijkers¹. Samen met het financieel-economische nieuwsmagazine Trends informeert en inspireert Kanaal Z de grootste businesscommunity van het land.
¹Bron: CIM 2024
Contact
Jan De Meulemeester
Head of Business News bij Trends Kanaal Z
jan.de.meulemeester@trendskanaalz.be
+32 (0)475 85 26 31