Judith Hendrickx aangesteld als nieuwe hoofdredacteur van Flair
Judith Hendrickx aangesteld als nieuwe hoofdredacteur van Flair
Judith Hendrickx volgt Eva Van Driessche op als nieuwe hoofdredacteur van Flair. Ze komt aan het hoofd te staan van een dynamisch redactieteam dat met een digital-first strategie succesvol spijkert aan de digitale positie van het gekende jongerenmerk.
Digital-first strategie
Begin 2024 rolde Judith mee de digital-first organisatie bij Flair uit. Met het dynamische redactieteam van Flair zal ze multimediaal blijven vernieuwen met de focus op een jonge doelgroep. Judith treedt in de voetsporen van Eva Van Driessche, die een nieuwe uitdaging aangaat als Creative Director binnen Roularta Brand Studio (zie persaankondiging).
Ervaring
Judith Hendrickx studeerde Communicatiewetenschappen aan de Universiteit Gent, gevolgd door een postgraduaat Journalistiek. Ze begon haar carrière in 2004 als journalist bij Flair en doorliep er alle geledingen. Ze groeide door als chef mode & beauty en vervolgens als chef lifestyle.
Judith Hendrickx, hoofdredacteur Flair:
“Ik werk al 20 jaar voor Flair en heb nog altijd het gevoel dat we te weinig weken in een jaar hebben om al onze ideeën uit te voeren. Ik heb er ongelooflijk veel zin in om als hoofdredacteur de fakkel van Eva over te nemen. Met onze digital first-strategie zullen we blijven inzetten op crossmediale content die zowel online als in print én op sociale media sterk is. Ik kijk er enorm naar uit om met samen met ons geweldig creatieve team de lezers te blijven verrassen met originele stukken en events.”
Karolien Van Dinter, adjunct-uitgever Flair:
“Judith kent Flair door en door. Ze combineert een grote passie voor media met een schat aan ervaring. Ik ben ervan overtuigd dat zij zal zorgen voor de nodige continuïteit én vernieuwing om de jongste doelgroep van Roularta te blijven inspireren met de allerbeste content.”
Eva Van Driessche, Creative Director Roularta Brand Studio:
“Flair is als een grote liefde, die vergeet je nooit. Ik heb er als journalist en later als hoofdredacteur de beste journalistieke jaren beleefd. De creativiteit en gedrevenheid van het team is ongeëvenaard. Ik ben er dan ook zeker van dat ik een sterke redactie achterlaat, die ons nog vaak gaat verrassen. Met Judith Hendrickx hebben ze de best mogelijke piloot voor hun ongetwijfeld nog hoge vlucht!”
Over Flair
Flair is het grootste mediamerk voor jongeren en bereikt 567.364 lezers. Flair ambieert de empowerment van haar lezers met diverse, inclusieve en optimistische verhalen, leuke nieuwe beautytrends, modeshoots en budgetvriendelijke toerismepagina’s. Geen taboes, maar actuele thema’s die jongeren inspireren. Daarnaast biedt Flair regelmatig minigidsen met goedkope uitjes en restaurants.
¹Bron: CIM 2023
Over Roularta Media Group
Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.200 medewerkers en een totale omzet van 323 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans en marktleider op het vlak van lokale media met o.a. De Zondag. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.
Roularta Media Group betreedt met de 8ste plaats - als één van de sterkste stijgers - de top 10 van de meest aantrekkelijke werkgevers in België volgens de recentste Employer Brand Research (2024) uitgevoerd door Randstad.