GEREGLEMENTEERDE INFORMATIE - Resultaat van het keuzedividend over het boekjaar 2023

12 juni 2024

Resultaat van het keuzedividend over het boekjaar 2023

Roularta Media Group NV maakt vandaag bekend dat in totaal meer dan 78% van de dividendrechten over het boekjaar 2023 werden ingebracht tegen uitgifte van 790.797 nieuwe gewone aandelen voor een totaal bedrag van 7.196.252,70 EUR.
De gewone algemene vergadering van Roularta Media Group heeft op 21 mei 2024 beslist om over het boekjaar 2023 een brutodividend per aandeel van 1,00 EUR (netto 0,70 EUR) uit te keren. Daarnaast werd aan de houders van Roularta aandelen de keuze geboden tussen het:

• inschrijven op nieuwe gewone aandelen tegen inbreng van 13 netto dividendrechten (9,10EUR) voor één nieuw aandeel:
  • een uitkering van het dividend in cash;
  • ofwel een combinatie van beide.

De nieuwe aandelen waarop kon worden ingetekend zijn van hetzelfde type als de bestaande aandelen en zijn deelgerechtigd in de resultaten van Roularta Media Group NV met ingang op 1 januari 2024.  De aandeelhouders werden verzocht hun keuze te maken in de periode tussen 24 mei en 7  juni 2024.
In totaal werden 10.280.361 dividendrechten (coupon 20) over het boekjaar 2023  ingebracht tegen een uitgifte van 790.797 nieuwe aandelen voor een totaal bedrag van 7.196.252,70  EUR (€ 4.815.953,73 kapitaal en € 2.380.298,97 uitgiftepremie).

In het kader van het toegestane kapitaal, werden vandaag bij notariële akte 790.797 nieuwe aandelen Roularta uitgegeven, die eveneens worden toegelaten tot de verhandeling op Euronext Brussels. Het saldo van het nettodividend wordt op 12 juni  2024 in cash uitbetaald.

Het eigen vermogen van de NV Roularta Media Group bedraagt na deze kapitaalverhoging 202.648.821,24 EUR (€ 84.815.953,73 kapitaal, € 2.683.915,87 uitgiftepremies, € 115.124.592,13 reserves en € 24.359,51 overgedragen winst) vertegenwoordigd door 13.931.920   aandelen.

Over Roularta Media Group

Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.200 medewerkers en een totale omzet van 323 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.

Roularta Media Group betreedt met de 8ste plaats - als één van de sterkste stijgers -, de top 10 van de meest aantrekkelijke werkgevers in België en dit volgens de recentste Employer Brand Research (2024) uitgevoerd door Randstad.

Aangezien Koinon NV, de referentieaandeelhouder van de NV Roularta Media Group voor 100% van de door haar aangehouden participatie heeft geopteerd voor de uitbetaling van het keuzedividend in aandelen, verhoogt Koinon NV zijn participatie naar 10.072.436 aandelen of 72,30% van het aandelenkapitaal.