Flair toont écht post-partumlichaam op de cover van hun nieuwe babyspecial
Flair toont écht post-partumlichaam op de cover van hun nieuwe babyspecial
Flair brengt een babyspecial uit, die een eerlijke, fijne en ontroerende gids voor nieuwe ouders wil zijn. Het doelpubliek van Flair zit op de leeftijd van (denken aan) kinderen krijgen, een periode die gepaard gaat met veel twijfels, vragen, vreugde, pril geluk, maar soms ook angst en verdriet.
Omdat Flair veel belang hecht aan bodypositivity, toont het blad ook échte post-partumlichamen. Op de cover staat momfluencer Eva Tuytelaers met haar pasgeboren zoontje Rui, amper twee weken na de bevalling. Geen fotoshop, geen verhullende kleding, maar gewoon een lichaam zoals het er écht uitziet na een baby.
Eva Tuytelaers, momfluencer: “We leven toch nog altijd in een maatschappij waarin er van mama’s verwacht wordt dat ze zo snel mogelijk terugveren. En dan nog liefst zonder dat je ziet dat je net een baby op de wereld hebt gezet. Ik voel die druk ook. Maar ik wil geen energie meer verspillen aan frustraties over mijn lichaam.”
Eva Van Driessche, Hoofdredactrice Flair: “Toen ik na mijn bevalling de media volgde, was ik extra geërgerd door de gefotoshopte beelden van pas bevallen mama’s die er piekfijn uitzagen. Borsten pront ontbloot, buik weer helemaal strak. Zo voelde ik me helemaal niet. Mijn buik wiebelde nog, mijn vel voelde slapper en de lekkende borsten waren niet meteen het handigste accessoire bij fashionable outfits. Dát is post partum.”
Met deze cover wil Flair laten zien hoe anders een lichaam kan zijn na een zwangerschap. En vooral dat dat helemaal oké is.
De Flair babyspecial ligt morgen, dinsdag 16 augustus, in de winkel.
Flair is de mentor voor jonge vrouwen op zoek naar hun eigen identiteit en kaart, zonder een blad voor de mond te nemen, álle actuele thema’s aan die vrouwen van vandaag boeien. Flair magazine is er elke week met verrassende tips rond de nieuwste mode, hippe make-up, de meest trendy hotspots en haalbare snel klaar-recepten, opgeleukt met persoonlijke getuigenissen en make-overs van lezeressen. Het magazine zorgt geregeld voor leuke verrassingen zoals weekendjes weg, restaurants aan superlage prijzen en leuke goodies. Met een sterke online community staat interactiviteit centraal in de Flair-beleving: zo’n 7 miljoen page views per maand voor de website, meer dan 350.000 followers nationaal op Facebook, 125.000 followers op Instagram en meer dan 21.000 op Twitter. (CIM Internet 2019)
Eva Van Driessche | Elisabeth Bungeneers |
Hoofdredactrice Eva.van.driessche@flair.be + 32 477/88 10 33 |
Chef reportage Elisabeth.bungeneers@flair.be + 32 498/75 95 46 |