Eva Van Driessche versterkt Roularta Brand Studio als Creative Director
Eva Van Driessche versterkt Roularta Brand Studio als Creative Director
Vanaf vandaag versterkt Eva Van Driessche de Brand Studio van Roularta Media Group (RMG). Met haar uitgebreide ervaring op vlak van storytelling via social media, video, online journalistiek en audio zal Eva als Creative Director multimediale creatieve formules ontwikkelen voor de advertentiemarkt. Vanuit haar ervaring als hoofdredactrice van Flair is Eva ook de geknipte persoon voor een optimale samenwerking tussen de regie en de journalistieke teams van de verschillende mediamerken binnen RMG.
Eva ziet een kwaliteitsvolle journalistieke aanpak binnen contentmarketing als de sleutel tot succes. Vanuit de jaren bij Flair brengt ze ook veel kennis over jongere doelgroepen en Gen Z-journalistiek mee.
Strategische keuze
RMG heeft als beursgenoteerd bedrijf in de mediasector een ambitieuze strategie gericht op digitalisering, innovatie, creativiteit en duurzaamheid. In de ondersteuning van deze strategie voor de Belgische advertentiemarkt vervult Eva als Creative Director een sleutelrol.
Ervaring
Eva Van Driessche (°1978) behaalde een diploma in de Germaanse Talen en dook al tijdens haar studies het magazinelandschap in. Ze was aan de slag bij mediamerken zoals Humo, Vitaya, Goedele Magazine, Feeling, Nina en Flair, waar ze steeds digitale en printjournalistiek combineerde. Ze deed ook een jaar ervaring op in een digitale start-upomgeving. Sinds 2018 is Eva aan de slag bij RMG als hoofdredactrice van Flair.
Eva Van Driessche, Creative Director Roularta Brand Studio:
“Na een vliegende start van de social first packs bij Flair, kriebelt het om nog meer innovatieve, creatieve verhalen uit te werken die tot succesvolle campagnes leiden. Ik kijk er naar uit om mijn journalistieke achtergrond in te zetten op een nieuwe manier. Een goed verhaal wérkt, ook in contentmarketing en die goede verhalen hebben we bij onze mediamerken in overvloed. Sinds mijn start bij Roularta Media Group werk ik met veel plezier samen met het getalenteerde team van Brand Studio. Fijn dus dat we nu samen sterk aan de (digitale) toekomst van contentmarketing kunnen werken.”
Veerle Neyens, Directeur Roularta Brand Studio:
“Roularta Brand Studio werkt al jaren nauw samen met de redacties en marketing van onze mediamerken om voor adverteerders de beste strategische contentoplossingen te bieden. Ik ben enorm blij met de komst van Eva, dankzij haar uitgebreide ervaring, kennis en teamspirit kunnen we samen met het hele team onze creatieve en innovatieve positie nog verder uitbreiden.”
Philippe Belpaire, General Manager Roularta Advertising:
“Meer dan ooit wil onze reclameregie inzetten op contentmarketing en multimediale creativiteit. De communities en doelgroepen die we opgebouwd hebben rond onze sterke magazinemerken lenen zich daar uitstekend voor. Content en merkbeleving gaan hand in hand samen. Bedrijven en adverteerders hebben nood aan content die duidt waarvoor zij staan en hun missie, visie en waarden weergeeft. Ik ben zeer verheugd dat Eva onze Brand Studio komt versterken. Met haar jarenlange ervaring als hoofdredactrice van Flair kan zij een extra boost geven aan de kwalitatieve branded contentjournalistiek waarvoor onze Brand Studio garant staat.”
Over Roularta Advertising
Roularta Advertising is de nationale advertentieregie van Roularta Media Group (RMG). Als onbetwiste marktleider in magazinemerken worden nationale advertentie-oplossingen gericht aan specifieke doelgroepen en het grote publiek. Dit zowel in print als online met klassieke en native advertenties. De mediamerken van RMG bereiken een recordaantal lezers. Dat bewijzen de CIM-cijfers van oktober 2023. Daaruit blijkt onder meer dat RMG zowel de grootste krant van het land – De Zondag - als het grootste betalend magazine in België – Libelle - in huis heeft.
Over Roularta Media Group
Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.200 medewerkers en een totale omzet van 323 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans en marktleider op het vlak van lokale media met o.a. De Zondag. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.
Roularta Media Group betreedt met de 8ste plaats - als één van de sterkste stijgers - de top 10 van de meest aantrekkelijke werkgevers in België volgens de recentste Employer Brand Research (2024) uitgevoerd door Randstad.