De mediamerken van Roularta Media Group : Groot bereik en stabiele verspreiding dankzij abonnementen
Het CIM (Centrum voor Informatie over de Media) publiceert vandaag de resultaten van de nieuwe NRS (vroeger de Printbereikstudie). Deze nieuwe CIM studie heeft een andere methodologie, met een andere vraagstelling gehanteerd en laten uitvoeren door een ander onderzoeksbureau. Daarom stelt het CIM dat dit resulteert in bereikcijfers die met de resultaten van september 2015 niet te vergelijken zijn.
Het bereik van de mediamerken van Roularta Media Group blijft sterk, ook in deze NRS.
Met al haar perstitels samen bereikt Roularta Media Group in de “total brand currency” bijna 1 op twee Belgen ouder dan 12 jaar. Op de frequent beoogde doelgroepen stijgt deze dekking van 46% naar 49,4% op de sociale groepen 1-4, naar 52,2% op de sociale groepen 1-2 en ten slotte naar 51,8% op de VVA’s in sociale groepen 1-4.
In het nieuwsmagazine segment blijft de nationale combinatie Knack+Le Vif/L’Express een sterk aanbod met bijna 900.000 lezers. Haar bijlage Bodytalk/Equilibre - het maandblad over gezondheid, psychologie, bewegen en eten - werd voor de eerste keer in deze CIM NRS gemeten en haalt meteen 260.626 lezers.
In het business segment zijn de titels Trends/Trends-Tendances en Data News onbetwiste leiders met een nationaal uniek bereik van 382.797 Belgen. Een tweede nieuwkomer in de CIM NRS is Trends Style. Deze luxe lifestyle-bijlage van het financieel-economisch magazine Trends/Trends-Tendances scoort 126.121 lezers. De sterkste stijgers in de Roularta-portfolio is Data News met een stijging van 12,7%.
Een belangrijke indicator voor de gezondheid van elke perstitel blijft de verspreiding. De verspreiding van de RMG-magazines blijft stabiel dankzij het hoge percentage abonnees, een stevige pijler waarop de groep al sedert jaar en dag inzet met sterke performantie tot gevolg.
Roularta Media Group investeert verder in haar doorgedreven abonnementenpolitiek en in de doordachte ontwikkeling van haar magazinemerken: objectieve en kritische kwaliteitsjournalistiek, state-of-the art datamodellen voor retargeting en predictive oplossingen op knack.be/vif.be, hoogkwalitatieve fotografie voor de lifestyle uitgaven, een trendsettende lay-out voor een aangename leeservaring en perfect afgewerkte speciale edities op groter formaat, met rechte rug, op kwaliteitspapier. Dat blijft de garantie voor het efficiënt bereik van de hoogkwalitatieve doelgroepen. Tenslotte spelen de USP’s van magazinemedia zoals storytelling, creativiteit, selectiviteit, engagement en het cross-mediaal aanbod, nog steeds de hoofdrol in elke geslaagde campagne.
De grootste titel van Roularta Local Media blijft Deze Week (opvolger van De Streekkrant). Met een bereik van 2 miljoen lezers vormt Deze Week een belangrijke pijler in elke brede campagne in Vlaanderen. Het bereik van Deze Week zal nog verder toenemen gezien dit blad vanaf 13 september elke woensdag bij meer dan 3.500 bakkers zal verdeeld worden. De Zondag is een tweede topper, de enige krant die elke zondag anderhalf miljoen Vlamingen informeert dankzij de verdeling bij de bakkers. Samen met Steps, staan Deze Week en De Zondag, kortom de gratis titels van Roularta garant voor 4 miljoen contacten in het noorden van het land.
De gratis titels van Roularta Local Media vormen ontegensprekelijk de hoeksteen van elke campagne die een breed publiek beoogt en via regionale verankering, storetraffic en verkoop in alle distributiepunten moet realiseren.
Ten slotte biedt KW (Krant van West-Vlaanderen) elke vrijdag regionaal nieuws aan meer dan 340.000 lezers, een derde van alle West-Vlamingen.
Bovenstaande cijfers zijn bereikcijfers in de currency “total brand”. Voor meer gedetailleerde cijfers van deze of andere currencies kan u terecht bij Roularta Research.
Contact | Philippe Belpaire Algemeen directeur Roularta Media |
Inge Claerhout Director Roularta Local Media |
Xavier Bouckaert
|
Tel | +32 2 467 56 44 | +32 2 467 56 26 | +32 51 26 62 23 |
inge.claerhout@roularta.be |