EEN REIS VOOR ELKE NIEUWE COLLEGA

Print
Kathy Corneillie - HR Talent Coordinator

De Customer journey van de sollicitant brachten wij in kaart.

Kathy Corneillie: “Elke nieuwe werknemer helpt mee om het Roularta-verhaal te schrijven. Toen we in 2018 de customer journey als een frisse wind door ons sollicitatie- en onboardingtraject lieten waaien, zorgde dat voor nieuwe inzichten. Alle communicatie via mail en social media herformuleerden we of fristen we op.

Van bij de start staan we borg voor een persoonlijke aanpak van elk individueel traject en managen we de verwachtingen. Leidinggevenden spelen daarbij een cruciale rol en zijn tijdens het proces erg aanwezig om de sollicitant op een positieve manier bij het langetermijnverhaal van Roularta te betrekken.

Onboarden staat voor een goeie communicatie en opvolging bij het contractvoorstel, en attente contacten tussen het contract en de start. Het opleidingsplan zorgt ervoor dat elke nieuwe collega een waardevol netwerk in de Roularta-familie opbouwt. De introductiedag zoomt in op de missie en visie en op onze print- en digitale projecten, en zorgt voor een nog breder netwerk.

Om onze customer journey steeds beter te maken, vragen we nieuwe collega’s na de introductiedag hoe ze alles hebben beleefd en of ze suggesties hebben.”

Kathy Corneillie, HR Talent Coordinator