Wie zijn de genomineerde bedrijven van de Trends Impact Awards 2023? En wie worden de laureaten?
Trends Impact Awards is een initiatief van de magazines Trends & Trends-Tendances, Kanaal Z & Canal Z, samen met PwC België en Antwerp Management School (AMS). Na de succesvolle eerste editie van november 2022 waar DEME en Spullenhulp als laureaten van de Global Impact Award naar voor kwamen, vindt op 25 oktober de tweede editie plaats van de Trends Impact Awards.
De Trends Impact Awards onderscheiden bedrijven die hun engagement naar meer duurzaamheid in het beheer van hun bedrijf en hun activiteiten verder brengen dan de traditionele objectieven, zoals klimaatneutraliteit en energie-efficiëntie. Met de Trends Impact Awards zetten PwC België, Trends, Kanaal Z en AMS niet alleen bedrijven in de kijker die bijdragen aan een duurzamere samenleving, maar ook een voortrekkersrol spelen in energietransitie.
Selectieprocedure:
De bedrijven worden eerst onderverdeeld in acht categorieën volgens een methodologie ontwikkeld door prof. dr. Wayne Visser van AMS. Per categorie zijn dit de genomineerde bedrijven:
1. Ecologie: AB InBev - Aphea.Bio – Betterfly – Dripl - Forest Fwd - Go Forest - Paulussen Houthandel BV – Pipda - R&O Lab - River Cleanup - Stam Agro - Urban Forest Europe - Van der Valk Hôtel Luxembourg Arlon - WONDR Care
2. Circulaire Economie: Renewi - Composil ReUse – SOPREMA - Imperbel (Derbigum) – JUUNOO – KOMRADS - Maes Recycling Group – Paneltim - PurFi Manufacturing Belgium - RAFF Plastics – Relieve - CHEP Benelux - Goodless Smart Group - Vzw ViTeS - Future Proof BV
3. Veerkracht: De Styverij – Ethias - John&Jane – Mindlab - RecAp BV - Start it @KBC
4. Technologie: ACA Group - Belgian Institute for Sustainable IT – ClimateCamp - Fédération des Centres de Services à Domicile - Go Smart Digital - imec.istart - International Food Services – Mintt - Nobi Smart Lamps – RumeXperts - Trouw Nutrition
5. Mobiliteit: curaevia - Pluxee Belgium (former Sodexo Pass Belgium) – LOXXER - Shipit Multimodal Logistics – GREENTRIPPER
6. Klimaat & Energie: Aerobel – Turbulent - Belgian Eco Energy – EnergyVision - Pulsar Power – Ingenium - Coca-Cola Europacific Partners - VanRoey / Eurosys - Phoenix Contact – Hysopt - Compass Group - Groep Bolckmans – CFE
7. Welzijn: 30 Dagen zonder klagen (Solvay) - De Groote – De Man – ELIA – Ethias – Euroclear - Move to Happiness Hub - Publicis Groupe - Springbok Coaching - TakeAir – Vitamineatwork - We’re Smart® World – eBloom
8. Diversiteit & Inclusie: DigitAll - Augias Corp – ROOV – CodeNPlay - Accent Group - House of Bilocca - L.I.F.E. – NOHIPPO - Orienta-Coaching - Publicis Groupe - Speaksee - Twegos
Vervolgens wordt een Trends Global Impact Award toegekend aan het project met de grootste impact in alle categorieën. Ruim 140 kandidaten maken kans op deze prestigieuze prijs.
Mieke Knabben |
Event Manager mieke.knabben@roularta.be 0473 52 49 71 |
Over Trends / Trends-Tendances en Kanaal Z / Canal Z
Trends / Trends-Tendances en Kanaal Z / Canal Z vormen samen de grootste business community van het land.
Trends werd gelanceerd in 1975 en is al bijna 50 jaar lang het leidende financieel-economische nieuwsmagazine in België. Met spraakmakende, objectieve en relevante analyses over de economische actualiteit helpt Trends zijn lezerspubliek om opportuniteiten te vinden om hun carrière of bedrijf maximaal uit te bouwen. Trends en Trends-Tendances kunnen rekenen op 332.000 lezers per week. Online bereiken ze bijna 600.000 unieke bezoekers per maand.
Kanaal Z en Canal Z brengen als enige businesszenders in Vlaanderen, Wallonië en Brussel het meest gespecialiseerde en gevarieerde aanbod over business, economie en geld. Kanaal Z en Canal Z bereiken dagelijks gemiddeld 467.000 kijkers in heel België.
Over Roularta Media Group
Roularta Media Group (RMG) is een Belgische beursgenoteerde multimediagroep en is in België marktleider op het vlak van magazinemerken in het Nederlands en het Frans, van lokale media in Vlaanderen, en van financiële en businesskranten. In Nederland heeft RMG het op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers.