Roularta Media Group is achtste meest aantrekkelijke werkgever
Roularta Media Group betreedt de top 10 van meest aantrekkelijke werkgevers in België. Dat blijkt uit het Employer Brand Research 2024 rapport uitgevoerd door Randstad. Opvallend: het mediabedrijf is met zijn 8e plaats meteen ook een van de sterkste stijgers. De groep schoot in een jaar tijd maar liefst 44 plaatsen omhoog.
Sterke stijger
Roularta Media Group is één van de vier sterkste stijgers in de ranking. Het mediabedrijf schoot maar liefst 44 plaatsen omhoog: van plaats 52 in 2023 naar plaats 8 in 2024. Een verklaring hiervoor ligt in de doorgedreven corporate communicatie van het bedrijf en de vele inspanningen rond welzijn, duurzaamheid, ontwikkeling en positieve bedrijfscultuur.
Nele Baeyens, Directeur Corporate & Marketing:
“Roularta zet al lang in op medewerkerstevredenheid, duurzaamheid en strategische innovatie, maar die interne realiteit was buitenaf onvoldoende merkbaar. De externe perceptie van ons bedrijf raakte achterhaald. Nu maken we een ferme inhaalbeweging.”
Helft van wie Roularta Media Group kent, zou er willen werken
Roularta kreeg een score van 49% t.o.v. 38,8% vorig jaar: een stijging van 10,2%. Deze score vertegenwoordigt het aandeel mensen die Roularta kennen én een score van 4 of 5 op 5 geven op de vraag: “Zou u graag voor dit bedrijf willen werken?”
Goed nieuws voor Roularta, want het bedrijf is ook effectief op zoek naar nieuwe medewerkers.
Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group:
“We zitten in een uitdagend innovatietraject. Om onze positie als marktleider in het magazinelandschap te blijven verzekeren, zetten we sterk in op digitalisering, innovatie en nieuwe verdienmodellen. Daar timmeren 1.300 collega’s enthousiast aan mee. Maar we hebben nóg veel nieuw talent nodig.”
Employer branding
Om dat nieuw talent te vinden, lanceerde Roularta eerder deze week de employer branding campagne 'Ready to create media with impact? Press to switch!'
Katrien De Nolf, HR Directeur:
“Met onze nieuwe employer branding campagne focussen we op jonge, digitale profielen die houden van een uitdaging. Hun – voornamelijk digitale – skills zijn broodnodig om samen met onze IT-, data- en marketingteams te bouwen aan het medialandschap van morgen.”
Over Randstad Employer Brand Research 2024
In het 24e jaarlijkse Employer Brand Research rapport peilde Randstad bij 12.060 respondenten tussen de 18 en 65 jaar naar de employer brand van de belangrijkste werkgevers in België. 179 grote privébedrijven (met meer dan 1.000 werknemers) werden beoordeeld op basis van 15 criteria. Op basis daarvan publiceerde Randstad een ranking van meest aantrekkelijke werkgevers in België.
Over Roularta Media Group
Roularta Media Group (RMG) is een beursgenoteerde multimediagroep met meer dan 1.300 medewerkers en een totale omzet van 323 miljoen euro. In België is RMG marktleider op het vlak van magazines in het Nederlands en in het Frans. In Nederland heeft RMG de op één na grootste portfolio van magazinemerken. In Duitsland is RMG marktleider in media voor het publiek van vijftigplussers. RMG heeft een hypermoderne offsetdrukkerij, Roularta Printing, die alle grote mediabedrijven bedient in de Benelux en de omringende landen. RMG bezit krachtige digitale tools, zoals de app ‘Mijn Magazines’, met een digitale kiosk, een 24/24 website met input van alle redacties en abonnementen toegankelijk voor de hele familie. Met het duurzaamheidsprogramma Roularta Cares is RMG een trendsetter op het vlak van duurzaamheid in de mediasector.