Lifestylemagazine Libelle bant voorgoed plastic verpakking
De kogel is door de kerk: nadat Roularta Media Group vorig jaar de plastic verpakking van het weekblad De Artsenkrant verving door een duurzaam alternatief, wordt in 2024 ook de overstap gemaakt door Libelle, het magazine met het grootste lezersbereik van België.
Op woensdag 16 januari viel Libelle bij haar abonnees voor het eerst in een zogenaamde ‘paper wrap’ in de bus. Het lifestyleblad zit voortaan niet meer verpakt in een plastic hoes, maar in een recycleerbare papieren wikkel. De duurzame verpakkingsmethode is een mijlpaal voor Libelle, maar ook voor diens uitgeverij Roularta Media Group. In juni vorig jaar verving de mediagroep al de plastic verpakking van het weekblad De Artsenkrant. Nu ook Libelle de overstap maakt, zet Roularta opnieuw een grote sprong voorwaarts in zijn duurzaamheidsambitie om verantwoord te produceren.
Karen Hellemans, Uitgever & Hoofdredactrice Libelle:
“Met de introductie van de paper wrap maken we meteen werk van ons goede voornemen om in 2024 nóg meer in te zetten op duurzame keuzes. Het bannen van plastic verpakking zorgt voor veel impact: per editie besparen we maar liefst 30 kilometer folie. Goed voor 1,5 miljoen meter of 12 ton minder plastic op jaarbasis!”