Het nieuwsmagazine Le Vif krijgt een nieuwe look
Het nieuwsmagazine Le Vif krijgt een nieuwe look
Le Vif krijgt een nieuwe look en wordt zo moderner, duidelijker en dynamischer. Meer in overeenstemming met de huidige samenleving. Een verandering van vorm en een evolutie van inhoud rond vier pijlers.
Het Belgisch, Europees en internationaal nieuws, waarvoor de redactie de tijd neemt om het te ontcijferen en in vraag te stellen. Die tijd is van essentieel belang om van de platgetreden paden af te wijken en de wereld beter te begrijpen, de complexiteit ervan te vatten en in te spelen op de veranderingen.
Het debat is meer dan ooit broodnodig in het licht van de polarisatie van de ideeën. Le Vif biedt bewust een veelvoud aan standpunten. Want steunen op andere ideeën om je eigen ideeën in twijfel te trekken is een open geest houden. En evolueren.
De cultuur ziet al maanden af, maar blijft essentiel voor Le Vif. Thematische dossiers en een agenda met de favorieten van de redactie. Om mensen goesting te geven om te lezen, kijken, luisteren, en voelen.
Vivifiant de nieuwste telg van de familie, met een sterke nadruk op gezondheid, wetenschap en technologie. Op een inspirerende en resoluut positieve manier.
Inhoudelijk wordt de evolutie versterkt door de komst van nieuwe schrijvers. "Et à part ça?" vraagt journalist en documentairemaakster Hadja Lahbib zich bijvoorbeeld af, die door deze lens een andere blik op de wereld werpt, terwijl onderzoeker Bertrand Candelon duiding geeft over de economie.
Meer humor ook. Naast Vadot, die al sinds 1993 op geestige wijze het nieuws tekent voor Le Vif, komt er een "karikaturist van het internet", Coucou Charles, met zijn voorliefde voor memes, gifs en "lolitiek".
Na een herpositionering qua imago met de slogan "Durf twijfelen" en de vernieuwing van het magazine, zal Le Vif zijn make-over verder zetten met de lancering van een nieuwe site en een nieuwe app in het eerste kwartaal van 2021.
Contact | Anne-Sophie Bailly Hoofdredactrice |
Tel. | 0477 28 41 25 |