Eva Bohez maakt overstap naar Roularta Advertising als Account Director Lifestyle

10 februari 2025

Eva Bohez maakt overstap naar Roularta Advertising als Account Director Lifestyle

Eva Bohez startte haar carrière bij de Vlaamse Uitgeversmaatschappij (VUM), vandaag Mediahuis. Hier lag haar focus op de commerciële ontwikkeling van De Standaard en Het Nieuwsblad. Haar strategische en commerciële inzichten droegen bij aan de verdere groei en positie van deze publicaties binnen een competitieve mediamarkt.

In haar rol bij De Persgroep zette Eva daarna haar talenten in voor de commerciële uitbouw van de kranten Het Laatste Nieuws en De Morgen. Eva groeide door naar een sleutelpositie binnen De Persgroep Advertising, waar zij verantwoordelijk werd voor de commerciële ontwikkeling van de lifestylesectoren. Ze werkte samen met toonaangevende merken en bracht innovatieve campagnes tot stand voor magazines als Nina, De Morgen Magazine, Goed Gevoel, Dag Allemaal en Joepie.

In 2016 stapte Eva over naar Mediafin, de uitgever van De Tijd en L’Echo. Gedurende bijna negen jaar gaf zij als Business Partner Luxury leiding aan de strategische uitbouw van Sabato, het luxemagazine van Mediafin. Onder haar leiding evolueerde Sabato tot een toonaangevend platform, zowel in print als digitaal, waarmee het de belangrijkste spelers in de luxesector wist te verbinden met een select en veeleisend publiek. 

Eva Bohez, Account Director Lifestyle bij Roularta Advertising:
"Ik kijk met veel goesting en ambitie uit naar de samenwerking met een nieuwe ploeg bij Roularta Media Group. De uitdagingen in de lifestylesector zijn niet min, maar met een luisterend oor voor de reële behoeften van de adverteerders kun je ook vandaag heel veel bereiken. De mooie magazinemerken van Roularta Media Group kunnen met een verfijnde combinatie van print en digitaal écht het verschil maken." 

In de nieuwe structuur van Roularta Advertising zal Eva leiding geven aan het salesteam Lifestyle dat focust op klanten uit de sectoren fmcg, retail, health, beauty, fashion, deco, jewels & watches.
De teamleads van de andere salesteams binnen de nieuwe structuur van Roularta Advertising zijn Steven Van Genechten (sectoren mobility, finance, energy, public sector, telecom, ict, btb, consultancy, real estate, travel), Mireille De Braekeleer (agencies, external advertising partners, international reps), Gert Mertens (Trends Top, Kanaal Z/Canal Z), en Christian Nikuna (thema sales). Deze sales-teams worden ondersteund door 3 support teams: brand studio (olv Eva Van Driessche), marketing & admanagement (olv Joris De Ryck), backoffice/sales support/CRM (olv Sandra Seghers).

Over Roularta Advertising

Roularta Advertising is de nationale advertentieregie van Roularta Media Group, onbetwiste marktleider in het magazinelandschap in België. Met een uitgebreid multimediaal en data-driven aanbod van sterke mediamerken en communities in print, digital, audio (podcasts), video, tv (Kanaal Z), events en data (o.a. Trends Top) staat Roularta Advertising adverteerders bij in alle fases van de salesfunnel: van awareness over consideratie tot conversie.

Contact

Philippe Belpaire
General Manager Roularta Advertising
philippe.belpaire@roularta.be