Télépro

Print

Redactionele formule
Télépro, een weekblad voor televisie en vrije tijd, begeleidt de tv-week van zijn lezers door zichzelf de missie van "gids" op te leggen, waarbij de suggestie zwaarder doorweegt dan het moraliserend aspect. Het is ook het enige weekblad in de Federatie Wallonië-Brussel dat de programma's van 80 zenders aanbiedt. En zelfs content van SVOD-platforms krijgt hier zijn plaats. Zonder in te gaan op institutionele informatie, informeert Télépro zijn lezers over televisie, hoe het in zijn werk gaat, maar ook door de gebreken ervan aan de kaak stellen.

De artikelen die in Télépro worden gepubliceerd, zijn weliswaar geïnspireerd op de tv-programma's, maar zijn ontwikkeld vanuit een originele invalshoek en vormen een aanvulling op de gekozen uitzending, ongeacht het thema - samenleving, politiek, vrije tijd, natuur... - met toegankelijkheid steeds in het achterhoofd. De boodschap en de waarden die worden overgebracht zijn constructief en positief. Getuigenissen, verduidelijkingen door specialisten en infographics zijn de onontbeerlijke instrumenten voor de educatieve dimensie die het tijdschrift zich tot doel stelt, waarbij het zijn lezer "gidst" en interessante pistes, lectuur en kennis aanbiedt. Het blad gaat geen enkel onderwerp uit de weg.

Doelgroep: fans van tv en content
Télépro richt zich tot een familiepubliek. Het wil meerdere generaties informeren en entertainen. Het tijdschrift evolueert mee met de zeer dynamische audiovisuele sector en past zich aan aan de nieuwe vormen van consumptie van tv-inhoud.

Kerncijfers
Taal : Frans
Periodiciteit : weekblad
Dag van verschijning: donderdag
Jaar van lancering: 1954
Hoofdredactrice: Nadine Lejaer
Lezersbereik: 424.781
Oplage : 122.000

Websitehttps://www.telepro.be/