DE ZIEL VAN DE BUITENMENS

Print
Landleven

Eén jaar na de overname van Landleven.

Mario Broekhuis: “In Roeselare landen voelde aan als een warme thuiskomst. Landleven past bij een familiebedrijf dat oog heeft voor de klant, fijn drukwerk en de omzet – ook op langere termijn. Landleven is in Nederland hét maandblad voor het buitenleven, vol tips, recepten, reportages, doe-het-zelfartikelen en daarmee een vreemde eend in de bijt van de vorige eigenaar, Reed Business. Die legde de focus op data solutions voor professionele markten. Toch groeide het magazine jaar na jaar, de crisis en depressieve bladenmarkt ten spijt.”

“Roularta haalde met Landleven een kerngezond merk met een uitstekend rendement in huis. Met ons team op de huidige, inspiratievolle locatie in Hoog-Keppel zie ik geen reden waarom dat in de komende jaren zou veranderen. Omdat de markt verandert? Naar mijn idee is de kracht van Landleven zijn ‘ziel’: de bezieling van iedereen die eraan meewerkt. Data leren ons veel, maar echte keien zijn we als het erop aankomt om de buitenmens perfect aan te voelen. Bij Roularta krijgen we de kans om te doen waar we goed in zijn en kunnen we het merk koesteren. Zo lang we dát kunnen, maak ik me geen zorgen. Zeker als we dat hand in hand met onze ‘zusjes’ Plus Magazine en Libelle/Nest mogen doen.”

Mario Broekhuis, Hoofdredacteur Landleven