Storesquare, het Belgisch e-commerceplatform voor en door de lokale handelaar, groeit hard en verwelkomt ING België als nieuwe aandeelhouder, naast de bestaande aandeelhouders Unizo, KBC & Roularta Media Group.

12 december 2017

Met de intrede van ING België in het kapitaal van Storesquare (65% Roularta) wordt het Belgische e-commerceplatform gewaardeerd op 15.6 miljoen euro. Daardoor zal de groei nog versneld worden. Bovendien wordt het Belgische e-commerceplatform in de komende maanden gelanceerd in Nederland, de thuismarkt van ING.
 
Frank Stockx, COO ING België: “Met de instap in het kapitaal van Storesquare zet ING België verder in op de uitbreiding van het digitale aanbod, in dit geval voor de lokale Belgische handelaren. Het zit in het DNA van ING om anderen te helpen steeds een stap voorop te blijven. Op deze manier kunnen we onze doelstelling in de praktijk brengen en handelaren helpen hun zaak ook online te versterken. Wij geloven dat de aanpak van Storesquare nauw aansluit bij de extreem makkelijke en extreem persoonlijke aanpak van ING. We zijn dan ook trots dat we samen met de andere initiatiefnemers van Storesquare het platform kunnen ondersteunen als alternatief voor e-commerce op de Belgische markt.”
 
Xavier Bouckaert, CEO Roularta Media Group: "In amper twee jaar tijd, heeft Storesquare een vaste plaats verworven in het Belgische e-commerce landschap. Storesquare is uitgegroeid tot een heuse e-commerceplatform met 600.000 maandelijkse bezoekers en meer dan 245.000 unieke producten. Ondanks deze sterke groei blijft Storesquare trouw aan zijn waarden: een platform door en voor lokale handelaars die de consumenten hartelijk verwelkomen met lokale en originele producten die nergens anders te vinden zijn. Onze gezonde ambitie is om in 2018 de grootste Belgische online shop te worden. We zijn bijzonder verheugd dat ING, samen met KBC en Unizo, aan dit mooi verhaal verder wil schrijven."
 
Erik Luts, CIO KBC: “KBC stond mee aan de wieg van Storesquare begin 2016. We vinden het zeer belangrijk om de lokale Belgische handelaars en economie te ondersteunen. Als KBC geloven we sterk in de kracht van een gecombineerd fysiek en digitaal aanbod, in oplossingen die het voor de klant makkelijker maken. Dit samen doen met anderen is eveneens eigen aan de manier van werken van KBC. De recente uitbreiding in kapitaal en aandeelhouders onderstreept de wil om een valabel Belgisch alternatief te ontwikkelen voor de vele buitenlandse e-commerce sites.”
 
Storesquare groeit:
Tijdens de eerste tien maanden van 2017 werd reeds 13 keer meer omzet gegenereerd als in de eerste tien maanden van 2016. Dit dankzij de 600.000 maandelijkse online shoppers bij Storesquare. Tussen de start van Storesquare begin 2016 en vandaag, zijn er 1.000 handelaars aangesloten die meer dan 245.000 unieke producten aanbieden. In december verwacht Storesquare 1 miljoen maandelijkse online shoppers.
 
Storesquare innoveert en breidt zijn gamma uit:
Storesquare lanceert in het voorjaar van 2018 een oplossing voor de Vlaamse apotheek en ontsluit duizenden parafarma producten naar miljoenen consumenten. Het zal honderden apotheken aansluiten op één sterk netwerk. Parafarma is de logische en eenvoudige eerste stap. Maar er komt ook een oplossing voor de verkoop van geneesmiddelen op voorschrift. Dit initiatief gaat Storesquare aan met echte offline apotheken die instaan voor kwaliteit en service.
 
Storesquare ondersteunt:
Storesquare fungeert zowel als marketingplatform en als verkoopkanaal voor de lokale handelaar. De verkoop van de producten van de lokale handelaar wordt eveneens ondersteund via talrijke marketing-en promotieacties. Daarnaast leert Storesquare de handelaars via workshops hoe een digitale winkel op te zetten en nieuwe digitale opportuniteiten te detecteren.
 
Storesquare krijgt het vertrouwen:
Lokale handelaars vertrouwen op het e-commerceplatform Storesquare vanwege de omnichannel aanpak. De handelaar herkent Storesquare als de verlenging van zijn fysieke winkel. Het platform vertrekt vanuit de sterktes van de lokale handelaar: service, kwaliteit en uniek assortiment. Storesquare voert ook geen eigen voorraad en concurreert bijgevolg niet met de lokale handelaar, in tegendeel, het platform zet de winkel prominent in de kijker. 
 
Storesquare geeft e-commerce een gezicht:
Storesquare geeft een gezicht aan e-commerce, namelijk aan de 1.000 aangesloten handelaars die meer dan 245.000 unieke producten aanbieden in heel wat categorieën zoals kleding en schoenen, baby en kind, wonen en koken, computer en elektronica, ... De handelaar en zijn assortiment, vaak uniek binnen e-commerce, staan centraal. Storesquare gaat enkel actief begeleiden. Zo is Storesquare goed op weg om een duurzaam e-commerceplatform te worden dat authenticiteit, vertrouwen, service en een unieke productaanbod levert aan bewuste consumenten.

 

Contact Xavier Bouckaert
CEO Roularta Media Group

Jeroen Mouton
CFO Roularta Media Group

Tel +32 51 26 63 23 +32 51 26 68 92
E-mail xavier.bouckaert@roularta.be jeroen.mouton@roularta.be