Mark Daemen leidt nieuwe afdeling van Roularta Media

01 september 2020

Mark Daemen leidt nieuwe afdeling van Roularta Media

“Onze partners-adverteerders roepen meer en meer onze hulp in voor strategisch advies en doorgedreven expertise”, zegt Philippe Belpaire, directeur van Roularta Media. “Daarom starten wij als regie op 1 september met de divisie Strategy & Innovation. ”Die is gericht op creatieve, innovatieve en strategische dienstverlening voor onze partners en wordt geleid door Mark Daemen, tot nog toe Manager Data & New Business bij Roularta.
Strategy & Innovation omvat vier pijlers:

Product Management en Go To Market zorgt voor de volledige opbouw van de crossmediale advertentieproducten

Tech/Campaigning/Yield/Data is verantwoordelijk voor de digitale ondersteuning van de regie onder leiding van Philippe De Brabanter. Deze pijler zorgt ondermeer voor de ondersteuning van digitale campagnes op vlak van campaigning, yield management en doorgedreven datatracking. Roularta leverde hier al pionierswerk met BlueConic, het Customer Data Platform.

Insights & Research krijgt – met de zeer geëngageerde lezers, surfers en kijkers van de Roularta-merken in het achterhoofd - als missie het opzetten van research op maat van partners-adverteerders.

Communicatie is de verbindende factor tussen alle pijlers. Relevant hier blijven initiatieven als CtC (Content to Commerce) of insights uit surveys zoals die rond Corona met méér dan 19.000 geëngageerde deelnemers.

Mark Daemen: “De nieuwe divisie opereert onder de slogan Roularta Cares. Onze partners zitten bij Roularta altijd met echte experts aan tafel voor oplossingen van strategische aard of innovatief qua concept, product, markt of businessmodel. Wij maken onze magazines ‘great again’ met onze great people.”
Binnen de nationale salesorganisatie van Roularta Media blijven de sector georiënteerde Media Experts onder leiding van Mireille De Braekeleer het aanspreekpunt voor adverteerders, media & creative agencies. De Brand Studio met aan het hoofd Veerle Neyens staat in voor de uitvoering van alle strategische en/of innovatieve projecten.
Daar gaan 3 bijkomende Strategic Advisors aan de slag. Zij gaan het strategische overleg aan met topklanten op C-level en realiseren partnerships op lange termijn. Dat kan naast campagnes in allerhande vormen, gaan over abonnementenwerving, contentproductie of -integratie, dataprojecten (zoals CRM onboarding), drukopdrachten,… Hier bouwt Roularta verder op bekroonde projecten zoals de bronze IAB Mixx Award en silver AMMA Award voor de blockchain gestuurde campagne van Engie en Space. Het managementteam van Roularta Media wordt ten slotte vervolledigd door Sandra Seghers, verantwoordelijk voor Lead Gen en Classifieds.

Contact Xavier Bouckaert
CEO
E-mail xavier.bouckaert@roularta.be