Toerisme in eigen land

Print

Met de zomer in het vooruitzicht, wilde de Vives Hogeschool te Brugge bij 50-plussers een imagometing uitvoeren van twee toeristische regio’s in West-Vlaanderen. Roularta Research verleende hiertoe zijn medewerking. In totaal gaven 282 50-plussers hun kijk op toerisme in eigen land en meer bepaald op toerisme aan de Belgische kust en het Brugse Ommeland.

België heeft veel toeristische troeven en dat blijkt ook uit de cijfers. 2 respondenten op 3 onderneemt minstens 3 keer per jaar op daguitstap in België. 1 op 3 respondenten gaat zeker 2 keer per jaar op weekend in België en ruim een kwart van respondenten (29%) brengt zelfs een langer verblijf in België door. Opvallend: de helft van de respondenten neemt hiervoor liever geen kinderen of kleinkinderen mee.

Toerisme in West-Vlaanderen

2 op 3 respondenten heeft de Belgische kust al bezocht in het kader van een gezinsuitstap, weekend of vakantie. De overgrote meerderheid van de respondenten is in het afgelopen jaar nog naar de kust geweest. Het Brugse Ommeland is een minder gekend pareltje in de provincie: 1 op 4 respondenten geeft aan de streek niet te kennen (24,9%). In het geval van beide regio’s zoekt 2 op 3 bezoekers voor vertrek info op over hun bestemming.

Wilt u alle details van deze bevraging kennen? Neem dan contact op met Steven.