4 - Kwaliteitsonderwijs

Print

Kwaliteitsonderwijs (SDG 4)

Doelstelling SDG:

Verzeker gelijke toegang tot kwaliteitsvol onderwijs en bevorder levenslang leren voor iedereen.

 

Ambitie Roularta:

Roularta Media Group bouwt mee aan slimmere en bewustere generaties via betrouwbare, relevante informatie en doelgerichte activiteiten die duurzaam gedrag stimuleren.

 

Relevantie:

Investering in opleiding en bewuster maken van alle stakeholders (intern en extern) door betrouwbare, onafhankelijke content en aanzetten tot duurzamer gedrag.

 

Impact:

  • Menselijk kapitaal
  • Brainprint
  • Individuele ontwikkeling
  • Welzijn
  • Maatschappelijke rol van de media

Opleiding van onze medewerkers

Om de persoonlijke groei van onze medewerkers te stimuleren, zowel als persoon als in de job, voorziet Roularta heel wat opleidingen. Enkele voorbeelden:

  • Voor elke medewerker schrijven we een persoonlijk opleidingsplan uit.
  • Onder de noemer Roularta Academy bieden we inhouse opleidingen aan over allerhande topics: van SEO/SEA tot deontologie of community management.
  • Op regelmatige basis laten we (interne en externe) experten aan het woord in een webinar over bedrijfs- of marktrelevante topics, zoals evoluties in het media-landschap, cybersecurity of het Metaverse.
  • Medewerkers kunnen op eigen tempo hun soft skills verder ontwikkelen adhv e-learnings op platformen als Goodhabitz en Cevora.
  • Een full-time inhouse coach geeft on-demand workshops rond leadership, de HAPPIE-commitment, customer journey, veerkracht, …

Opleiding van onze lezers, adverteerders en andere stakeholders

Zowel vanuit Roularta als bedrijf zelf, als vanuit onze sterke mediamerken, wordt aan externe stakeholders op talrijke manieren info en kennis over duurzaamheid aangereikt. Enkele voorbeelden:

  • Onze redacties engageren zich om op jaarlijkse basis minstens 2000 artikels aan duurzame topics te wijden.
  • Onze mediamerken organiseren innovatieve, duurzame events (zoals de Trends Impact Awards) en zetten zich ook zelf in voor toonaangevende awards (zoals AMMA).
  • Roularta zet als mediabedrijf samen met AP Hogeschool haar schouders onder de jaarlijkse Masterclasses Sustainable Communication om de essentiële rol van communicatieprofessionals en media-experten te bewerkstelligen.